امروز 6 مرداد 1403 - 19 محرم 1446
خواندنی ها

پناه (3)- شب 23 ماه مبارک رمضان1402

24 فروردین 1402 -   12:00 ق.ظ  دسته بندی: پناه (شب قدر )
یا لطیف
متن سخنرانی
سیدمحمد انجوی نژاد
موضوع: پناه – قسمت سوم
تاریخ: 1402/01/24

عناوین اصلی سخنرانی:
» راهکارهای شیطان برای از بین بردن اعمال خوب انسان‌ها
» چه کسانی امامان گمراهی هستند؟
» عقلت را به دست هیچ‌کس نسپار!
» شیاطین انس چه کسانی هستند؟
» دشمن می‌خواهد میان دو قشر جامعه درگیری وجود داشته باشد
» دوقطبی که در جامعه راه افتاده و عده‌ای به آن دامن می‌زنند، مردم را از فساد بزرگتری که دارد در کشور رخ می‌دهد غافل می‌کند
» اگر به فکر ایران آزاد هستید در دام دوقطبی‌های مضحکی که فقط می‌تواند آدم‌های ساده را فریب بدهد نیافتید
» حجاب یک واجب شرعی است اما اوجب در امر به معروف عدالت و نهی از منکر مبارزه با فساد است

» راهکارهای شیطان برای از بین بردن اعمال خوب انسان‌ها
در مبحث شیطان بودیم و پناه به خدا، اولین مورد همزات است که جلسه قبل خدمتتان عرض کردیم به معنای اغواگری و دعوت به باطل. دومین مورد «نَزغ». «نَزغ» به معنای دمیدن است یا بهتر بگوئیم دخالت کردن. مثل همین امشب، حالا امشب که نفسمان است. یک جاهایی شیطان می‌آید فقط در کار خوب دخالت می‌کند، که چه بشود؟ که کار خوب فاسد بشود. ریا داریم، عُجب داریم! مثلا یک مورد از نزغ همین است، داخل عبادت می‌شود و عبادت را خراب می‌کند. 30 شب ماه رمضان عالی می‌شوی، روز بعد از عید فطر می‌آید آن عالی را تبدیل به خراب می‌کند؛ ما یک «یُبَدِّلُ السَّیئاتِ بِالحَسنات» داریم که می‌شود تکفیر؛ اما از این طرف اهباط هم داریم. 20 سال می‌جنگی، بعد از جنگ هم 30 سال خودت را حفظ می‌کنی، بعد از 30 سال شیطان همینطور منتظر نشسته است، یک جا گیرت می‌آورد یک ریا می‌کنی، درصد زیادی از آن را خراب می‌کنی.

می‌گویند «نَزغ» مانند فضله موش است در خُم عسل و سرکه؛ یعنی یک چیزی شیطان می‌اندازد که فاسدش کند. «نزغ» مال حرام اندکی است که وقتی مال حرام وارد مالت می‌شود خود به خود، خودش را تکثیر می‌کند. در اعترافات این جاسوسی که اسمش علی اکبری بود دیدید که چه می‌گفت؟ بچه رزمنده بوده، زمان شاه را جنگیده، اصحاب انقلاب بوده، همه چیزش ردیف بوده، می‌گفت من فقط همین پول که آمد اصلا مدلم عوض شد. پول حرام! «نزغ» یعنی خراب کردن یک چیز خوب؛ شیطان می‌آید خراب می‌کند، با عصبانیتت، با خشم بی‌موردت، غضب الکی‌ات، ریا کردنت، از همه بدتر، از همه بدتر، عُجب! بچه‌ها باید خیلی حواسمان به خودمان جمع باشد بابت عُجب، عُجب ضربه فنی شیطان است! یعنی بیاید سراغ تو، به هیچ طریقی زورش بهت نرسد، می‌رود سراغ عُجب، یعنی کسانی که مبتلا به عجب می‌شوند کسانی هستند که با وسوسه‌های همزات وسوسه نشدند. می‌آید سراغ این قسمت دوم، «نَزغ» می‌آید اینجا عُجب را می‌اندازد، خیلی چیز بدی است. یعنی یک روزی من این روایت را خیلی برایتان گفتم، امام صادق(ع) فرمودند: دو نفر وارد مسجد شدند درحالیکه اولی در اوج گناه بود و دومی در اوج عبادت. مثل امشبی، کنار هم نشستند نماز خواندند رفتند بیرون. خدا به پیغمبر بنی‌اسرائیل وحی کرد این دو تا هر طور داخل شدند برعکس شدند و خارج شدند. گفت یعنی چه؟ گفت یعنی من پرونده این آدم خوب و زاهد را دادم به آدم بد؛ پرونده آدم بد را هم دادم به زاهد؛ جایشان را با هم عوض کردم. پرسید چرا؟ گفت برای اینکه آمدند نشستند کنار همدیگر و رو به خدا می‌خواستند نماز بخوانند، زاهد نگاهی به آدم بد کرد و در دلش گفت: این عوضی اینجا چه کار می‌کند؟  آدم بد هم به زاهد نگاهی کرد و گفت: بیا، اینجا جای این‌آدم خوب‌هاست، من اینجا چه کار می‌کنم؟ نَزغ این را می‌گوید، خدا می‌گوید در یک لحظه من پرونده این دو نفر را عوض کردم. خیلی باید مراقب عُجب باشیم، خیلی مراقب.» چه کسانی امامان گمراهی هستند؟
«أعوذُ بِکَ رَب أن یَحضَرون» قسمت بعدی حضور خود شیطان است، یک جاهایی خود شیطان که در سوره ناس می‌گوید «مِنَ الجِنّة وَ النّاس» شیطان جن خودش حاضر می‌شود، در آن فضا نمی‌خواهم بروم به قدر کافی صحبت شده ولی بالاخره وجود دارد. آن قسمت دوم «والناس» شیطانی که از مردم نیرو گرفته «فاتبعه الشیطان» می‌گوید بعضی از نیروهایی که شیطان از مردم می‌گیرد اینقدر حرفه‌ای هستند که خود شیطان از آن‌ها چیز یاد می‌گیرد، آیه قرآن است «فاتبعه الشیطان». «فاتبعه الشیطان» مربوط به چه کسی بوده که در قرآن از آن گفته شده؟ مربوط به بلعم باعورا، مستجاب الدعوه! می‌گوید بلعم باعورا به جایی رسید شیطان از او پیروی می‌کرد، من باید چکار کنم به نظر تو الان؟ مشورت می‌کرد «فاتبعه الشیطان». در قسمت دوم حضور خود شیطان «مِنَ الجِنّة وَ النّاس» فرمودند که آقا بدترین آدم‌های کره زمین چه کسانی هستند؟ اولین گزینه‌ای که می‌توانی جواب بدهی «قاتلان پیغمبران» است چون در قرآن نفرین‌شان کرده است. قرآن کسانی که پیامبران و اولیای ما را می‌کشند نفرین کرده پس این‌ها خیلی بد هستند! اگر سه جا [قاتلان پیامبران] را نفرین کرده، که کرده! در 14 جا کسانی را نفرین کرده که [امامان گمراهی هستند] دقت کن، این دیگر پیغمبر نیست، ممکن است یک آدم خیلی معمولی که دو سه تا رفیق دارد، با یک خانواده که تحت ولایتش هستند، اما امامان گمراهی هستند! کسانی که خودشان گمراه‌اند، تبلیغ می‌کنند بقیه را هم با خودشان پایین می‌کشند.

 آخرین کسانی که خداوند می‌بخشد: 1. قاتلان پیغمبران علیهم السلام، اگر بخواهد ببخشد، این می‌گوید آخری، یعنی اینکه این‌ها دیگر می‌روند ته صف. 2. امامان گمراهی. امامان گمراهی چه کسانی هستند؟ «أعوذُ بِکَ رَب أن یَحضَرون» پناه ببر به خدا از شیطان این مدلی. آقا خودت می‌خواهی بروی جهنم؟ برو، تبلیغ جهنم برای چه می‌کنی؟ خودت الان راه گمراهی داری؛ یعنی من مغزم سوت می‌کشد، تاریخی می‌خواهم بگویم؛ مثلا داریم فرقه‌شناسی می‌خوانیم، یک فرقه را معرفی می‌کنند که این فرقه مثلا 400 سال پیش تاسیس شده و آدمی که آن را تاسیس کرده به شدت فاسد بوده، خودش هم می‌دانسته، اما فرقه است دیگر، فرقه سیستمش این است که آدم‌ها کور می‌شوند؛ فرقه اول کور می‌کند، بعد جمع می‌کند؛ بعد به خودم می‌گویم این یارو 400 سال پیش مرده، توی این مدت حداقل 10، 20، 30، 40، 50، 100 میلیون آدم گمراه شده‌اند، خب این دیگر چه زمانی از جهنم می‌خواهد بیاید بیرون؟ تا می‌آید عذابش به سر برسد، گمراهی‌های بعدی همه‌اش به پای او نوشته می‌شود، به خودم می‌گویم خب برای چه؟ می‌ارزید واقعا؟ که حالا 4 نفر مثلا جمع بشوند جلویت بگویند باریک الله، ای والله، خب، چه چیزی را مد می‌کنی؟ یکی از بچه‌های خود کانون سال 89 یا 88 فکر کنم برای من تعریف می‌کرد، یک خانومی، می‌گفت شوهرم به شدت مشکل پیدا کرده بود نمی‌فهمیدم چه مشکلی دارد، بالاخره فهمیدم، فهمیدم یک دختری با این ارتباط برقرار کرده، رفتم شکایت و گیس و گیس‌کشی، دعوا و بگیر و ببند و فلان، بعد رفتیم داخل آن جایی که باید شکایت کنیم که آن دختر را بیاورند و رو در رو کنیم؛ آن دختر تا من را دید گفت سلام خانوم معلم! جااان؟!! گفت شما محله ما بودی، مدرسه فلان، دبیرستان فلان، یادت نیست؟ گفتم خب؟ گفت خودت این‌ها را به ما یاد دادی، مگر نگفتی آزاد باشید؟ مگر نگفتی خودتان انتخاب کنید؟ مگر نگفتی این‌ها چرت و پرت است؟ مگر نگفتی؟ ما از تو یاد گرفتیم، حالا فرض کن این یک فرقه باشد، الان چوب خودش را خورده، این یک فرقه باشد، تا 400 سال دیگر، تا پایان زندگی، تا پایان دنیا. خب، این یک مشکل خیلی بزرگ است، یعنی وقتی می‌آئیم سراغ «ان یحضرون» می‌بینیم نه، شیطان وقتی که در قالب انسان می‌آید جلو به شدت خطرناک‌تر از خود شیطان است. من نگفتم، آیه قرآن است «فاتبعه الشیطان» شیطان از امامان گمراهی پیروی می‌کند و درس یاد می‌گیرد، زانو می‌زند درس یاد می‌گیرد. همه بلدیم
رسد آدمی به جائی که به جز خدا نبیند    بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت
خب از اینطرفش هم هست، فی اسفل السافلینی که دارد می‌گوید، برای انسان می‌گوید، برای شیطان نمی‌گوید! اصلا شیطان آنقدر قدرت سقوط ندارد، چون جن است، نوع جن آنقدر نمی‌تواند سقوط کند، لذا یک جاهایی باید خیلی مراقب باشیم!» عقلت را به دست هیچ‌کس نسپار!
بچه‌ها راجع‌به دوستانمان، راجع‌به همراهانمان، راجع به هر کسی، راجع‌به انجوی که می‌خواهی از او حرف گوش بدهی، گوشت را شب قدر می‌خواهی بسپاری، گوشت را بسپار اما عقلت را نسپار! بعد برو تحلیل کن، ببین کجایش درست است، کجایش غلط است. معصوم که در عالم نداریم، همه درست و غلط دارند، هر جا که دیدی طرف درستش از غلطش بیشتر است بسم الله، همراهی کن، هر جا غلطش از درستش بیشتر است [همراهی نکن] چون از آنطرف هم سیاهی مطلق نداریم، صدام هم همه حرف‌هایش را کتاب کنند 20 درصدش خوب است. نه سیاهی مطلق داریم، نه سفیدی مطلق، مگر معصومین! خب حالا باید عقلت را دست هیچ کس نسپاری. خیلی محکم خدمتتان می‌گویم در این تاریخی که الان در آن قرار داریم، اصلا قبا و عبای مرادی بر تن کسی جفت نمی‌شود؛ باید بنشینی خودت روی خودت کار کنی! قرآن کریم مشخص کرده «أطیعوا الله وَ أطیعوا الرسول» اطاعت متعلق به این‌هاست «وَ اولی‌الأمر مِنکُم» خدا، رسول، ولایت! بقیه‌اش که دیگر ما و بقیه که یک مشت منبری‌ هستیم، ما عدد این حرف‌ها نیستیم. بنابراین وقتی که می‌آئیم سراغ این قضیه، به اطاعت که بخواهی برسی، فقط «أطیعوا اللهَ وَ أطیعوا الرَّسول وَ اولی‌الامر» بقیه جاها گوشت را بده «فَبَشِّر عِبادیَ الذّینَ یَستَمعونَ القَول فَیَتَّبِعونَ أحسنه» قرآن دارد می‌گوید به بقیه که رسیدی گوش بده اما تو باید انتخاب کنی کدام بهتر است! کسی وحی برای تو سخنرانی نمی‌کند، خودت برو انتخاب کن! خب حالا ما مثلا بیائیم قبای مرادی بپوشیم، مگر دیوانه‌ایم؟! چند سال دیگر مگر قرار است عمر کنم؟ بعد یک عده فکر می‌کنند اینجا حق مطلق بوده. همینطور جلو بروند، نسل اندر نسل، بچه‌های مسجد فلانی نسل اندر نسل، از این مساجد زیاد داریم؛ در کل جهان، مساجد، دیر، کنیسه، معبد، 400 سال است که همه همینطور فکر می‌کنند که باید بروند جلو! که چه؟ که یک آدم همان اول به آن‌ها نگفته آقا من حق مطلق نیستم! من هم یک آدم هستم دارم نظر می‌دهم، برو بقیه را هم گوش بده.

» شیاطین انس چه کسانی هستند؟
حالا شیاطین انس در قالب این 4 گروه برای شما حضور پیدا می‌کنند:
1. جادوگران: خب حالا جادوگران که الحمدلله همه چیز فیک شده، این یکی خوب است که فیک شده، جادوگرها الان همه فیک هستند. مثلا طرف یک میلیون تومان می‌گیرد یک کاری بکند، می‌گوئیم آقا تو اگر یک میلیون تومان می‌گیری این کار را بکنی و می‌توانی این کار را بکنی، این یک میلیون تومان را دیگر نگیر، ده میلیون برای خودت بگیر این کار را هم برای من بکن، این‌ها که الان همه فیک هستند؛ ولی بالاخره جادو وجود دارد، قرآن تایید می‌کند، تورات تایید می‌کند، انجیل تایید می‌کند، کتاب‌های مختلف تایید می‌کنند، الان هم هست، جادوی واقعی. اما بدانید جادو و جادوگر نیازی به تو ندارد، خیلی دستش بازتر از این حرف‌هاست که از تو دو تومان بگیرد مثلا بختت را باز کند یا ببندد. نه، آن‌ها دستشان خیلی بازتر است. سراغ امثال ما هم نمی‌آیند. بله الان حکومت‌های جهان همه‌شان تیم دارند، ایران هم دارد، بگذریم، جادو هیچی.

2. گروه حسودان! دارم قرآن ترجمه می‌کنم، تفسیر هم نمی‌کنم. حسد جامعه را از بین می‌برد. آقا می‌گوید من برای نجات مملکت نسخه دارم، می‌گویم خب آقا نسخه‌ات را بده اجرا کنند. بک‌گراند ذهنی این مدل آدم‌ها این است که دیگی که برای من نمی‌جوشد می‌خواهم یک چیز دیگر در آن بجوشد. بده آقا بقیه اجرا کنند اگر بلدی. ببینید حسادت خیلی مخرب است. این فقط این این نیست که حالا خواهرشوهر تو، مادرزن تو، مادرشوهر تو و عروس و…که با حسادت‌هایشان دارند زندگی‌هایشان را خراب می‌کنند، آتش می‌اندازند در زندگی خودشان، خودشان می‌دانند دیگر؛ ولی این حسادت وقتی می‌آید در جنبه مدیریت، مدیریت منطقه، مدیریت تشکیلات، مدیریت مملکت، خیلی اتفاق بدی است. قطعا عده‌ای نشستند شما مردم بیشتر اذیت بشوید، چه الان و چه دوره قبل که بگویند دیدی حق با ما بود؟ ول کن قربانت بروم، خیلی حسادت آفت بدی است. قرآن کریم جمله عجیبی در قرآن دارد که می‌گوید منشاء جنگ‌های تاریخ حسادت بوده است، خیلی عجیب است. می‌افتند به جان همدیگر مثلا این سریال‌های ژاپنی و کره‌ای که بانچو با پانچو می‌جنگد، این با آن می‌جنگد، همینطور هم همدیگر را درو می‌کنند و می‌کشند و …؛ با خودم گفتم خدا را شکر این‌ها اگر اینطور یکدیگر را نمی‌کشتند الان نصف کره زمین ژاپنی بودند؛ این‌ها اینطوری نسل‌کشی هم کردند. بعد آدم فکر می‌کند برای چه؟ که آن پادشاه آن‌طرفی از من بالاتر است، آن یکی از من پایین‌تر است. منشاء همه این‌ها حسادت است، هیچ چیز دیگری نیست. منشاء همه کشورگشائی‌ها حسادت است، منشاء حرص هم حسادت است. کمی فازش را کوچک‌تر کنیم، منشاء اینکه از ماشین الآنت نمی‌توانی لذت ببری حسادت به فردی است که ماشین بزرگ‌تر دارد، نمی‌فهمی واقعا؟ چند هزار بار باید بگویند ملت؟ اینکه از زندگی الانت، از مقام الانت، از شرایط الانت لذت نمی‌بری، زهرمارت شده است، منشأش حسادت به کسانی است که بیشتر از تو دارند. زندگی‌اش را دارد زهرمار می‌کند و آتش می‌زند تا جامعه، تا جهان، تا دنیا. در فیلم سینمایی میان‌ستاره‌ای از کهکشان ما خارج می‌شوند، در یک کرم‌چاله می‌افتند، می‌روند در کهکشان آنطرفی که بعد مثلا نسل انسان‌ها را نجات بدهند، اما سر اینکه این به فکر بچه‌اش هست و آن بچه ندارد حسادت می‌کنند و کره زمین را به فنا می‌دهند، بابا برای چه؟ مگر ما چقدر عمر داریم که دنیای خودمان را خراب کنیم، دنیای فعلی مردم را خراب کنیم، دنیای مابعد را هم خراب کنیم؟
3. معاندان. ببینید، صحبت کردن با کسی که عناد دارد هیچ فایده‌ای ندارد، فقط آتش عناد را را شعله‌ورتر می‌کند؛ هیچ فایده‌ای ندارد، هیچ فایده‌ای. عناد یعنی چه؟ ترجمه عناد خیلی ساده و فارسی است؛ عناد یعنی کسی که تصمیمش را گرفته است، حکمش را هم داده است، دنبال حقیقت هم نیست. دقت کردی؟ سه تا گزینه دارد: 1. تصمیمش را گرفته است. 2. حکمش را داده است. 3. دنبال حقیقت هم نیست. قرآن کریم می‌فرماید «صُمٌّ بُکمٌ عُمیٌ» این‌ها اصلا نمی‌فهمند. برای چه داری توضیح می‌دهی؟ تصمیمش را گرفته، حکمش را داده، دنبال حقیقت هم نیست. الان 90 درصد مناظراتی که دارد انجام می‌شود طرفین مناظره نیامده‌اند به حقیقت برسند، آمده‌اند بزنند طرف مقابلشان را خرد کنند و اگر یک جا ببینند که حقیقت آنطرف است اصلا اعتراف هم نمی‌کنند. شما چند تا مناظره در تاریخ سراغ دارید که آخرش گفته باشند نه، مثل اینکه شما کمی راست می‌گفتی! واقعا اگر سراغ دارید بیایید بگویید؛ من دفعه‌های بعدی اصلاح کنم بگویم اینجا بوده! یعنی واقعا هیچ حقیقتی در طرفین نیست؟ چرا؟ عناد! عناد یعنی جبهه را مشخص کرده، تصمیمش را گرفته، حکمش را داده، دنبال حقیقت هم نیست. قرآن می‌گوید این‌ها را رها کن بروند، «ذرهم یخوضون و یلعبون» همان که شما می‌گویی درست است، بارک‌الله، حرف بعدی‌ات هم درست است، خداحافظ شما، وقت مرا نگیر. اصلا چانه‌زدن با اهالی شیطان سیاهی می‌آورد. چانه زدن، ولو اینکه مغلوبش کنی، خودش سیاهی می‌آورد. عناد، تمام شد رفت.
4. تاریک اندیشان: که شاید قسمت فراگیرتری است و من هم مبتلا‌به هستم، درصدی دارد. تاریک‌اندیشان یعنی کسانی که در تاریکی نشستند دارند فکر می‌کنند، همه چراغ‌های حسینیه را خاموش کردیم، ظلمات است، این دارد فکر می‌کند که باند چیست؟ قیافه انجوی چطوری است؟ آن در چطور باز می‌شود؟ به بیرون یا داخل؟ در حالی که تا صبح هم فکر کند اشتباه به نتیجه می‌رسد. به قول مولوی «داستان پیل در تاریکی» هر کس نشنیده می‌رود سرچ می‌کند امشب. اولا که اشتباه برداشت می‌کند؛ ثانیا این‌قدر زحمت لازم نیست، فقط کافی است چراغ را روشن کنی. وقتی که مرحوم آقای قاضی(ره) می‌گوید که تصمیمات مهم‌تان را بروید در حرم امام علی(ع) بگیرید؛ سوال می‌کنند چرا؟ ایشان می‌گوید چون آنجا نور است. نه اینکه لوسترهایش زیاد است، فضا نورانی است بهتر می‌بینی. امشبی که اینجا نشستی اگر می‌خواهی یک تصمیم درست و درمان بگیری، امشب بگیر، برای چه؟ برای اینکه نور امشب زیاد است، در عالم زیاد است. تاریک‌اندیشان کسانی هستند که در تاریکی مشغول فکرکردن هستند و بعد دچار انواع و اقسام مغلطه و سفسطه می‌شوند. سر شب به یکی که مغلطه و سفسطه درس می‌دهد گفتم اینکه غلط است! گفت کجایش غلط است؟ گفتم حاج آقا من اگر قرار باشد به شما بگویم کجایش غلط است تو چطور الان مثلا داری در حوزه سفسطه درس می‌دهی؟ تابلو است این سفسطه است. بعد یک لحظه احساس کردم که نه این چراغ خاموش است، چراغ خاموش است و دارد سفسطه می‌بیند، چرا؟ چون دوست دارد سفسطه ببیند، چرا؟ چون من اگر رک به این بگویم من دوستت دارم، حاضرم برایت بمیرم؛ این می‌گوید که خب دوستت دارم را که داری دروغ می‌گویی؛ حاضرم برایت بمیرم را هم که یک تله برای من درست کردی! تاریک‌اندیشان.

» دشمن می‌خواهد میان دو قشر جامعه درگیری وجود داشته باشد

این وسط من یک پرانتز می‌خواهم باز کنم راجع‌به مسائل سیاسی اجتماعی. الان یک عده در مملکت راه افتاده‌اند فریاد می‌زنند بر سر بی‌حجابی، که آی فلان، مرگ بر بی‌حجاب. الان مرگ بر بی‌حجاب هم اگر جدیدا نگویند، قبلا می‌گفتند و دائم این کار را می‌کنند و اگر هم بگویی شما چرا این کارها را می‌کنی؟ می‌گوید چرا به آن‌طرفی‌ها نمی‌گویی؟  آن‌طرف را نگاه می‌کنیم، یک عده‌ای هم آن‌طرف راه افتاده‌اند که به جای اینکه یک تظاهر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی درست درمان داشته باشند، این بحث حجاب را کرده‌اند مبارزه مدنی. یعنی اسم برداشتن حجاب که مربوط به دین هست را گذاشته‌اند مبارزه مدنی دارند این کار را می‌کنند. مثلا [برایش توضیح دهیم که] این درست نیست، این مبارزه مدنی نیست، این مبارزه با خداست، اصلا ربطی ندارد، خودت داری به قایق خودت خنجر می‌زنی! بعد نگاه می‌کنی و می‌بینی مبارزه مدنی دیگر فقط با حجاب نیست. مثلا می‌رود جلو مسجد عکس می‌گیرد که من می‌خواهم [فلان کار را انجام دهم] می‌خواهد تحریک کند طرف مقابل را، اصلا معلوم است می‌خواهد تحریک کند. می‌بینی اگر یک کسی می‌خواهد حجاب داشته باشد 2 هزار نفر می‌ریزند در پیجش فحش رکیک می‌دهند. بعد کار به جایی می‌رسد که سلبریتی ما می‌خواهد 19ام مثلا رمضان بگوید «علی» باز هم می‌ریزند فحش می‌دهند! آقا شما گفتی این حجاب مبارزه مدنی است. مثل اینکه مبارزه مدنی‌ات به فحش رکیک به امیرالمومنین«ع» و فحش رکیک به فلان کشید.
به آن گروه اول که می‌گویی اینطور است می‌گوید دیدی گفتیم برو آن‌طرف را نگاه کن؟ به ما نگو آقا، دیدی گفتیم این [مسئله فقط به حجاب] ختم نمی‌شود؟ خب می‌بینیم هم گروه اول دارد راست می‌گوید و هم گروه دوم دارد راست می‌گوید! بعد به گروه دوم می‌گوییم این چه بساطی است راه انداخته‌اید؟ به گروه اول هم می‌گوئیم چرا این‌طوری با کسانی که کم‌حجاب‌اند برخورد می‌کنی؟ این هم یک گناه صغیره است مثل خیلی از ما که گناه کبیره داریم، حالا این گناه دیده می‌شود. رهبری این‌جوری فرمودند و…! [در جواب می‌گویند] آقا این‌طوری نیست؛ این یک توطئه است؛ برو آن‌طرف را نگاه کن! می‌روم نگاه می‌کنم می‌بینم آره، دارد به امیرالمؤمنین(ع) هم توهین می‌شود، به خود اسلام هم دارد توهین می‌شود، به خود خدا هم دارد توهین می‌شود، اسمش هنوز هم مبارزه مدنی است! بعد به گروه دوم می‌گویم شما که می‌خواستید مثلا با برداشتن روسری مبارزه مدنی کنید چرا با این رفقایتان [که توهین می‌کنند] برخورد نمی‌کنید؟ دارند کل مقدسات را می‌شورند و پایین می‌آورند! گروه اول هم راست می‌گوید. یکدفعه احساس می‌کنم خیلی درگیر این دو طرف شده‌ام، بعد مدام می‌گویند آقا دوقطبی ایجاد نکن. دوقطبی را هردویشان دارند ایجاد می‌کنند. بعد هر جا این قطب کوتاه می‌آید آن قطب فتیله را بالا می‌کشد. الان به حجاب نداشتن من گیر نمی‌دهی؟ شلوارم را هم درمی‌آورم، باز دوباره این هم گیر نمی‌دهی؟ دوباره گروه دوم می‌گویند: دیدی گفتم آقا! احساس می‌کنم یک پازل است، دقت کن، هر دو گروه دارند با هم تکمیلش می‌کنند. احساس می‌کنم دارم بازی می‌خورم. من الان می‌خواستم شب قدر راجع‌به چیزهای خیلی جدی‌تر صحبت کنم، احساس می‌کنم این دو گروه دارند من را مجبور می‌کنند راجع‌به این موضوع صحبت کنم، موضوع به این بدیهی و سادگی.
این مسئله دو نکته دارد؛ به دیگران هم برسانید. از آن‌جایی که بوی رشد و توسعه می‌آید؛ فعلا بویش می‌آید؛ احساس می‌کنم دشمن می‌خواهد ما به جان هم بیفتیم. یک عده بیایند بگویند بگیر و ببند او را؛ یک عده هم بیایند این‌طرف و هر وقت بگیر و ببند شد جیغ بزنند! اگر ببینند آن‌ها نمی‌گیرند [وضعیت را] فجیع‌تر کنند تا آن‌ها هم بالاخره بیایند بگیرند! یکی از دوستان می‌گفت در مترو نشسته بودم و آخوند هم بودم؛ از دوستان مشهد ماست؛ در مترو نشسته بودم، خانمی آمد روسری‌اش را برداشت.
– گفتم: چیه؟
– گفت: حاج آقا خیلی ناراحت شدی؟
– گفتم نه! خوشحال هم شدم! من برای چه باید ناراحت بشوم؟ خیلی هم خوب است اتفاقا.
مرد حسابی تو دقیقا داری چکار می‌کنی؟ اسمش را بگو من بدانم. خب امروز بگویند که مردها هم با شلوارک بیایند، خب بیایند، ولی این دیگر مبارزه مدنی نیست، این تحریک است. حالا فکرش را بکن مردها با آن پای پشمی با شلوارک بیایند، اشتها برای جامعه نمی‌ماند. اولش اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها می‌بندند؛ مردم دیگر حالشان بد می‌شود؛ حالا کار نداریم. دقت کنید. اولا دشمن درگیری می‌خواهد. من در مبحث «چه باید کرد؟» وسط این آشوب‌ها گفتم اگر جمهوری اسلامی بیاید بگوید آقا همه باید بی‌حجاب باشند، دشمن می‌آید این‌طرف می‌گوید علی(ع) را زیر سوال بردند، شیعه را زیر سوال بردند، بریزید آتش بزنید. دشمن درگیری می‌خواهد. آن عده اکثریتی در دو طرف هستند. متدینین اکثریت و کسانی که فکر می‌کنند دارند اعتراض مدنی می‌کنند مواظب باشند؛ الکی دارند همدیگر را تحریک می‌کنند. من را هم می‌خواهند بازی بدهند، بازی نمی‌خورم که، من هم در پازل دشمن بازی نمی‌کنم که. بعد اعلام کنند: بله آقا راست می‌گویند، دیدی؟ دیدی به این بسنده نمی‌کردند؟ بریزید فلان. نه آقا من چنین حرفی نمی‌زنم.
مثل اینکه خیلی از مسئولین هم از این قضیه بدشان نمی‌آید. من فکر می‌کردم از روی بلاهت است که هی می‌آیند سخنرانی می‌کنند می‌گویند آقا ما می‌خواهیم بگیریم، آن می‌گوید غلط می‌کنی می‌گیری. آن می‌گوید ما می‌خواهیم فلان قانون راه بیاندازیم، او می‌گوید غلط می‎کنی راه بندازی. بعد دیدم نه، مثل اینکه آن قضیه‌ای که آقا اخیرا در دیدار با مسئولین فرمودند، که آقا این‌ها همه درست، حل می‌شود، مشکل اصلی فساد است، فساد. احساس کردم مثل اینکه برخی از مسئولین هم بدشان نمی‌آید ما همینطور کفن بپوشیم بگوییم حجاب، آن‌ها کفن‌شان را دربیاورند بگویند بی‌حجاب. مثل اینکه خیلی بدشان نمی‌آید. درگیریم دیگر، خوش می‌گذرد دیگر. ما درگیر هم هستیم و فساد کنار می‌رود، [دیگر فساد] در دید نیست.
1.    دشمن [می‌خواهد ما با هم درگیر باشیم].
2.    نفوذ.
من فکر می‌کردم فلانی نمی‌فهمد که نباید برعلیه باحجاب و بی‌حجاب حرف بزند؛ این نماینده مجلس، این وزیر، این رئیس فلان جا نمی‌فهمد وقت حرف زدن نیست! اگر هم می‌خواهد یک کاری بکند برود عمل بکند، لازم نیست حرف بزند! بعد احساس کردم نه مثل اینکه جدی و تعمدی دارد حرف می‌زند! باز مثل اینکه پشت پرده یک خبرهایی هست؛ الان هم خبرش را می‌گویم خدمتتان که مردم دارند یکدفعه روی فساد حساس می‌شوند، به همین دلیل دارند این موضوع را دوباره بالا می‌آورند! گروهی که دارد خیر سرش مبارزه مدنی می‌کند و آن گروهی که دارد خیر سرش برای مقدسات مبارزه می‌کند، به جان هم افتاده‌اند، شلوغ کردند، فضا غبارآلود شده و همه متوجه این [درگیری] شده‌اند. نمی‌فهمند که آقا گفتند [مسئله حجاب] حل می‌شود ان‌شاالله، فساد را، فساد را، فساد را [دریابید]!
بعد با خودم فکر کردم فساد خب الحمدلله همیشه هست دیگر؛ همه جای دنیا هست، رشوه داریم، مشکلات اقتصادی داریم، دزدی داریم، رانت داریم، آقازاده‌بازی داریم، همه این‌ها همیشه بوده، الان هم هست ولی این‌دفعه اینقدر این دوقطبی را دارند تشدید می‌کنند؛ مثل اینکه مملکت عزم کرده با یک فساد خیلی جدی‌تری برخورد کند اما این پیاده نظام دشمن و شیاطین انس که شاید بعضی‌هایشان ندانند دارند در این پازل بازی می‌کنند، دیگر دارند این موضوع را زیادی شلوغ می‌کنند. بابا دختری چادرش را برداشته و از دیوار مسجد بالا رفته، پریده آن‌طرف، وسط زن‌ها! یا همین پریشب این‌جا یک تیم از خانم‌ها بررسی می‌کردند و می‌گفتند برویم داخل برای دعوا، لخت برویم داخل! بعد دیدند نه، مستمعین خیلی زیاد هستند، گفتند نه حالا دعوا نمی‌کنیم! یک چیزی هست! مثل اینکه یکی دارد این جماعت را تحریک‌ می‌کند! سریع هم دو نفر دارند فیلم‌برداری می‌کنند که پخش بشود. یکدفعه فضای مجازی و همه، از صدر تا ذیل نظام هم دارند واکنش نشان می‌دهند! صدر تا ذیل نظام!

» دوقطبی که در جامعه راه افتاده و عده‌ای به آن دامن می‌زنند، مردم را از فساد بزرگتری که دارد در کشور رخ می‌دهد غافل می‌کند

فساد چیست؟ فساد این است که چند تا بانک در آمریکا اگر یادتان باشد سه هفته پیش ورشکست شدند، همه هم خوشحال که بانک‌های آمریکا ورشکست شدند اما فردا صبح [همه کارکنان] برگشتند سرکارشان، می‌دانستید؟! می‌دانید چرا؟ چون شب دلار چاپ کردند ریختند در بانک‌هایشان! آمریکا دلار بی‌پشتوانه چاپ می‌کند می‌ریزد در بانک‌های مملکت خودشان، تورمش را منتقل می‌کند به کشورهایی که وابسته به دلار هستند مثل ما! و دیدم آن چیزی که رهبری در دهه هشتاد و اوایل دهه نود فرمودند مبنی بر اینکه «آقایی دلار را بشکنید» الان دارد عملی می‌شود و اگر عملی شود فقط آمریکا زمین نمی‌خورد؛ هفتاد هشتاد درصد مدیران ما، مدیران مملکت ما، جمهوری اسلامی دارند دلاری می‌فروشند اما ریالی به کارگر حقوق می‌دهند؛ دلار که بالا می‌رود هفتاد هشتاد درصد مدیران صنعتی، اقتصادی ما وابسته‌ی به بالا رفتن دلار هستند، اصلا نانشان در بالا رفتن دلار است، چون ریالی حقوق می‌دهند اما دلاری می‌فروشند. پتروشیمی هست، فولاد هست، دولتی و غیردولتی، تا می‌آییم بالاتر و می‌رسد به معاون وزیر ، تا می‌رسد به وزیر و… یکدفعه نگاه می‌کنیم می‎بینیم آقا رهبر مملکت می‌گوید «آقایی دلار بشکند» داریم به چشم می‌بینیم که تورم آمریکا دارد منتقل می‌شود به کشورهایی مثل ما که آویزان دلار هستیم؛ هنوز این‌ مسئولین نمی‌آیند با یک واحد پول دیگری خرید و فروش کنند! چرا؟ چون یکدفعه آمار بیرون می‌آید، قشنگ آمارش مستند است، من عکس دارم، اسکرین دارم که در مازندران، در عید، شبی 60 میلیون تا 200 میلیون تومان ویلا اجاره می‌دادند. یارو می‌گوید مثل آب خوردن 200 میلیون را می‌دهد برای یک شب، چرا؟ چون به شدت دارد از این دلار سود می‌کند. همین ایرانی خودمان.
و وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که روسیه جنگ اوکراین را راه می‌اندازد، پولش سقوط که نمی‌کند هیچ، دارد بالا هم می‌رود، چون پوتین می‌آید روز اول همه مسئولین را در کاخ جمع می‌کند و می‌گوید ببینید شما دارید با دلار نان می‌خورید، دو راه بیشتر ندارید؛ یا این داخل می‌مانید تا بپوسید یا می‌روید بیرون مثل آدم با روبل کار می‌کنید. این حرف‌هایی که دارم می‌زنم همه می‌دانند! ممکن است 20 درصد از مستمع امشب ما نداند؛ این فسادی که با دوقطبی میان مردم دارد پوشیده می¬شود همین مبارزه امروز جمهوری اسلامی با آقایی دلار است و شما مردم اگر پشتش درنیائید، همین مردمی که یک درصدی از شما الان مدیران مملکت هستید دارید با دلار نان می‌خورید، جان مادرت بی‌خیال شو، مردم، بی‌خیال شو، بس است هر چه خوردی. چه مدیر صنعتی، چه مدیر هر چه، بس است هر چه خوردی. ویلا را که داری، ماشین هم که داری، الان هم اینجا نشستی می‌خواهی الهی العفو بگویی، بی‌خیال شو دیگر، بس است دیگر، مردم دارند بیچاره می‌شوند. هی بنشینید بگویید یک فکری برای گرانی بکنید، چه فکری برای گرانی بکنند؟ آویزان دلار هستیم و تورم آمریکا دارد منتقل می‌شود به ما و بقیه کشورها. چین خودش را نجات داد، روسیه خودش را نجات داد، پاکستان خودش را نجات داد، هند خودش را نجات داد، با چه؟ با گرفتن الیگارشی و سرشاخه‌هایی که در کشورشان داشتند از دلار نان می‌خوردند. ما هم باید برویم این‌ها را بگیریم بیندازیمشان زندان اگر حرف گوش نمی‌دهند. بگو آقا بس است دیگر؛ در فولاد اینقدر خوردی، در پتروشیمی هر چه خوردید بس است دیگر، دلاری فروختید برای خودت و مدیرانت همه چیز گرفتید، به کارگرانت هم ریالی حقوق دادید، معلوم است چقدر داری سود می‌کنی. اول هم مدیران شرکت‌های دولتی را بگیرید. مردم دارند خفه می‌شوند زیر بار این تورم.
حالا خانم دوباره برو بگو مبارزه مدنی می‌کنم و حجابت را بردار، لباست را بردار، از دیوار مسجد برو بالا، 4 تا مذهبی را هم به سمت خودت تحریک کن، برو داخل اینستا پست بزن بیایند دم خانه‌ات فحش بدهند. این دوقطبی مسخره‌ای که شما راه انداختید دارد این فساد را می‌پوشاند! ول کنید آقا بی‌حجابی بدحجابی را، بچسبید به فساد. اول عدالت را درست کنید. همان مسئولی که الان زنش هم با چادر، با مانتو یا هر چه، الان هم حتما رفته‌اند کربلا، دلاری دارد حقوق می‌گیرد و تورمش را مردم ریالی داریم می‌کشیم. در هر دو مدلشان هم هست، هم حزب‌اللهی بینشان هست که نماز شبش هم ترک نمی‌شود، هم اصلاح‌طلب، هم اصولگرا، هم لائیک، هم بی‌دین، هم آتئیست. اول هم حزب‌اللهی‌هایشان را بگیرید، موافقید؟ این همه تریبون چرا نمی‌آیید تفسیر کنید که آقا فرمودند این بدحجابی رد می‌شود، مشکل اصلی فساد است؟ همه‌تان نشستید دارید نقد حجاب می‌کنید، چرا نمی‌آیید فساد را بگویید؟ مگر نمی‌گویید پیرو ولی‌فقیه هستیم ما؟ بیایید به مردم بگویید آبراه‌ها و بزرگراه‌های فساد در این مملکت کجاست و اگر زورتان نمی‌رسد ما مردم کفن می‌پوشیم برای برچیده شدن این فساد. بعد می‌گویند چرا سیاسی حرف نمی‌زنی؟ بیا، این هم سیاسی، چه کسی حرف گوش می‌دهد؟ حتما توقع داشتی که من هم بیایم بگویم مرگ بر فلان. چقدر شما مردم مطالبه می‌کنید؟ تا وقتی اقتصاد این مملکت وابسته و آویزان به دلار است (این جملات متعلق به رهبری است، ده سال پیش) هیچ وقت این مملکت رنگ خوش اقتصاد را نخواهد دید چون آمریکا دائم دارد تورمش را می‌فرستد سمت کشورهایی که آویزان دلار هستند. این هفت بانکی که یک شبه ورشکست شدند صبح یکدفعه سُر و مُر و گُنده آمدند بیرون به خاطر دلار چاپ‌شده نصف شب بود دیگر، چه کسی این را نمی‌داند؟ همه می‌دانند، چرا نمی‌گویند؟ برای اینکه 70 درصد کارهای اجرایی مملکت ما دست این مدیرانی است که با دلار دارند نان می‌خورند. قوه قضائیه راه بیفتد بگیرد، اگر خودش با دلار نان نمی‌خورد!
مملکت در سراشیبی و سقوط اقتصادی قرار دارد به خاطر دلار آمریکائی‌ها، خب الان شروع کردند، یک سری معامله دارند با دینار می‌کنند، یک سری معامله دارند با روبل می‌کنند، فلان می‌کنند؛ ولی خیلی کم است، باید سیاست کلی بشود، باید اصلا دلار تحریم بشود. حرف من است؟ آخوند هستم؟ بابا ده تا کارشناس حزب‌اللهی دارند این حرف‌ها را می‌زنند. حداقل بیایید بگویید ده تا کارشناستان را بیاورید در تلویزیون بی‌خاصیتتان، مناظره بگذارید بگویید آقا یک نفر جواب این‌ها را بدهد. سیاست‌های اقتصادی، خودمان را بکشیم دوباره آمریکا یک تقی به توق بخورد دلار چاپ کند بریزد در بازار و دوباره تورمش بیاید سمت ما. خب زورمان نمی‌رسد دیگر. چین 8 سال قبل فهمید قضیه را حل کرد. روسیه اول تایم اوکراین فهمید دلار را تحریم کرد. این‌ها سیاست‌های اقتصادی جهان است. همه می‌دانند، چرا عملی نمی‌کنند؟ برگردیم دوباره عقب‌تر، برای اینکه 70 درصد مسئولین و مجریان مملکت ما دلاری حقوق می‌گیرند و ریالی خرج می‌کنند. صادرکننده‌ها، واردکننده‌ها، تعداد خیلی بالاست؛ چون مملکت دردست این افراد قبضه است!! رئیسی باشد، روحانی باشد، هر کسی باشد، مملکت از قبضه این‌ افراد باید در بیاید. مثل گربه مرتضی علی هستند؛ هرکسی بیاید و از هر جا پرتشان کنند چهار دست و پا زمین می‌آیند. روز به روز دارد وضع‌شان بهتر می‌شود، روز به روز تعداد رستوران‌های لاکچری بیشتر می‌شود، روز به روز ماشین‌های فوق لاکچری بیشتر فروش می‌رود، روز به روز ایران خودرو اطلاعیه می‌زند در 10 دقیقه تمام می‌شود. این همه پول از کجا می‌آورند؟ همین مردم ایران هستند که دارند از دلار نان می‌خورند و نامرد به کارگر خودش ریالی حقوق می‌دهد. حداقل این همه سود را میان کارگرهایت تقسیم کن.

» مردم اگر به فکر ایران آزاد هستید در دام دوقطبی‌های مضحکی که فقط می‌تواند آدم‌های ساده را فریب بدهد نیافتید

این هم ده دقیقه من، بعد می‌روید خانه‌تان من باید بروم برایم داستان بشود. هی می‌گویند حرف بزن، حرف این است آقا. نه من با این بساط گیردادن‌ها موافق هستم؛ این برنامه‌ای که آقا گفتند برای حجاب این است؟ گیر باید بدهیم؟ شماره بدهیم زنگ بزنیم بیایند ببرند؟  این برنامه بود؟ این 45 سال مگر همین برنامه را نداشتیم؟ و نه با این موافقم که به اسم آزادی مدنی، بی‌حجابی [راه بیاندازیم] و این بساط‌ روز به روز هم بیشتر خواهد شد. دارند می‌گویند بیشترش می‌کنیم، برای اینکه می‌خواهند تحریک کنند، برای دوقطبی، و هر دویتان دارید در پازل آمریکا و صهیونیسم و مسئولین این مدلی بازی می‌کنید و آن‌ها هم راضی‌اند. می‌آیند صحبت می‌کنند همدیگر را تحریک می‌کنند؛ یک جمله می‌گویند این راه بیفتد، یک جمله می‌گویی آن راه بیفتد. مردم اگر به فکر مملکتتان، به فکر ایران قوی به قول آقا، به فکر ایران آباد، به فکر ایران آزاد، بی‌خیال اسلام، اگر به فکر این‌ها هستید در دام دوقطبی‌های مضحکی که فقط می‌تواند آدم‌های ساده را فریب بدهد نیافتید. برگردید صحبت‌های دو روز قبل آقا را ببینید، چند تا آدم شرح کردند روی این قسمتش که آقا این موج بدحجابی می‌گذرد ان‌شاالله، موضوع اصلی فساد است، فساد است، فساد. چند نفر آمدند این سه تا فساد را باز کنند بگویند بسم الله الرحمن الرحیم، آقا اینطور فرمودند، این سه تا فساد این‌هاست، این آیتم‌ها در جمهوری اسلامی نه اینکه فاسد است، فسادزاست. حاکمیت دلار در جمهوری اسلامی فسادزاست. 30 درصد مستمع من هم امشب ریخت؛ آن‌ کسانی که وابسته به دلار بودند با فک و فامیل‌ و خانواده‌هایشان، باحجاب و بی‌حجاب دیگر نمی‌آیند؛ به جهنم که نمی‌آیند. بس است دیگر. 30، 40 سال خوردید دیگر، ویلا داری، خانه داری، 6 تا زن داری، 7 تا بچه؛ بس است دیگر. بگذارید مردم یک کم بخورند.

بابت این صحبت‌ها هر کسی می‌خواهد مناظره بکند من در خدمت هستم، بیاید بگوید اشتباه گفتی، من دنبال حقیقتم، آره من اشتباه گفتم. منتهی اینکه در جریان باشید شما که راه‌حلی ندادی برای وضعیت اقتصادی، صبح تا شب هم همه چیز دارد گران‌تر می‌شود، خب من اگر اشتباه می‌گویم شما راه‌حلت را هم بی‌زحمت بگو. در دوقطبی نیافتید، پسرها، دخترها، برای مملکتتان به جان هم نیافتید. دارند بازی¬تان می‌دهند. هم نفوذی‌ها دارند بازی‌تان می‌دهند هم صهیونیسم جهانی. با هم دعوا نکنید. خواهر و برادر به جان هم نیافتید. در فامیل با هم بحث نکنید. ول کنید این را، رد بشوید. این را بگذارید برای بعد از این صحبت آقا که فرمودند این حل می‌شود، فساد است فساد.

» حجاب یک واجب شرعی است اما اوجب در امر به معروف عدالت و نهی از منکر مبارزه با فساد است
بله، اولش هم گفتم حجاب واجب شرعی است، غلط کرده است هر کسی این را قبول ندارد، واجب شرعی است. خیلی چیزها واجب شرعی است، منتهی از اوجب شروع کنید. اوجب عدالت است، اوجب فساد است، مبارزه با فساد است، اوجب در امر به معروف عدالت است، اوجب در نهی از منکر مبارزه با فساد است. سیستم فاسد، سیستم فاسد، سیستم مبتنی بر دلار فاسد اندر فاسد است. بعد بیایید سراغ واجب. بابا این اوجب، واجب، اهم فی‌الاهم، این‌ها را که در سال‌های اول حوزه درس می‌دهند، چرا نمی‌فهمیم ما؟ راجع‌به آن قضیه بحث حجاب و این‌ها، بله آقا، ما هم یک عمر است داریم کار می‌کنیم، باز هم کار می‌کنیم. کار فرهنگی که آقا فرمودند برنامه بریزید، 5 سال، 10 سال، تمام شد رفت. این‌هایی که دارند در این سیستم بازی می‌کنند، تحریک می‌کنند همدیگر را، قوه قضائیه باید بگیرد. چرا تحریک می‌کنی؟ مگر دیوانه‌ای؟ به تو چه که این حجاب دارد، ریخیتید در پیجش فحش می‌دهید؟ چرا از دیوار مسجد بالا می‌روی؟ چرا تحریک می‌کنی؟

ان‌شاالله خدا به همه ما توفیق عمل کرامت کند. گند زدیم در شب قدرمان رفت، والا به خدا. شب قدر باید بنشینیم دور هم یک خاکی در سرمان بریزیم. حالا ان‌شاالله آقای بنی‌فاطمی جبران می‌کنند. نمی‌گذارند آقا. هر چه هم گوش می‌دهی به رادیویی، تلویزیونی، جائی که این را بگوید، بگو آقا از سر من باز بشود. هر چه سرچ می‌کنی هیچ کس نمی‌گوید. از چه می‌ترسیم نمی‌گوئیم؟ این را من قبلا گفتم، گفتم مسئولین اصلا غلط می‌کنند در توئیتر هستند. هی بنویس، هی این جواب آن را می‌دهد، جواب آن را می‌دهد. مرد حسابی بیا کف جامعه جواب مردم را بده. در توئیتر چه غلطی می‌کنی شما؟ حالا بگذارید یک فرصت دیگر ان‌شاالله، شب قدر است حیف است. والا گیر کردیم.
امشب خیلی شب مهمی است، ان‌شاالله که این قسمت ده بیست دقیقه سیاسی را هم خدا جزء معرفت برای ما یادداشت می‌کند و ثواب داشته باشد ان‌شاالله.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید